ASSALAMUALAIKUM

Saturday, November 27, 2010

KEPENTINGAN BANGSA SEBAGAI GALANG GANTI KEPENTINGAN SUAMI

“A scorpion behinds a turtle neck”….Itulah ungkapan yang seharusnya diberikan kepada Anuar Ibrahim dan Wan Azizah sekeluarga. Apabila dendam ke atas apa yang berlaku terhadap suaminya, beliau turut menjadi kalajengking yang sanggup membunuh kura-kura yang membawanya menyeberang. Kerana tidak percayakan kura-kura lalu kalajengking lebih rela mati dan tenggelam bersama kura-kura.

Kali ini “Hak Orang Melayu” pula dipertikaikan. Beliau sanggup menenggelamkan sebuah bangsa hanya kerana dendam kesumat yang masih membara terhadap apa yang berlaku ke atas beliau sekeluarga.

Pancet, penat dan menunggu masa untuk tenggelam, itulah PKR. Sudah terang lagi bersuluh bahawa PKR sudah berada diambang maut. Maka semuanya akan ditarik waima seurat rambut sekali pun semata-mata untuk meraih sokongan bangsa bukan Melayu. Inilah buah “epal beracun” yang ditawarkan untuk memulihkan sokongan rakyat bukan Melayu terutamanya bagi menongkat kembali PKR yang sudah lumpuh dan bakal jatuh.

Usul yang dibawa oleh Wan Azizah seperti mahu mencabar setiap bangsa Melayu untuk bangun dan bertikam lidah dengan beliau. Inilah yang dinamakan semangat kepentingan suami mendahului kepentingan bangsa.

Sungguh malu dan mengaibkan apabila bangsa Melayu sendiri bangun dan menentang hak dan kepentingan bangsanya dibumi sendiri. Seperti Tuan Tanah menggadai Tanah. Mungkin beliau masih belum arif atau sengaja melupakan sejarah, bahawa Hak kepentingan Melayu bukan semata-mata ekonomi yang hendak dimonopoli tetapi itu merupakan mercu tanda yang membezakan antara Tuan rumah dan tetamu, yang sudah termaktub berkurun-kurun di dalam sejarah Tanah Melayu.

Andainya tiada lagi Hak Keistimewaan Melayu, di mana mercu tanda bahawa negara ini masih bertuankan Melayu? Jelaslah sekarang bahawa apa yang diidam dan dicita-citakan oleh Anuar Ibrahim untuk menjadikan Negara ini sebagai Negara Republik sudah nyata. Segala perlakuan dan kenyataan dari beliau, mahupun Anuar Ibrahim sedang menuju ke arah tersebut.

Mereka merasakan bahawa Melayu sudah berpecah dan sebilangan besar antara bangsa Melayu sudah mulai sedar dan mulai membelakangi PKR, maka inilah jalan dan tindakan yang harus mereka ambil untuk memperkuatkan parti dengan mengajak semua bangsa bukan Melayu untuk turut serta melukis sebuah gambaran pentadbiran Malaysia ala Republik ini apabila hasrat PKR mentadbir negara ini dimaterialisasikan. ( Angan-angan Mat Jenin )

Sebagai Ketua Wiranita PERKASA kami tidak akan mendiamkan diri apabila Wan Azizah sudah mula melanggar sempadan perjuangan kami dan juga Pertubuhan dan Persatuan gabungan Melayu lain. Ini merupakan satu pencemaran bangsa yang tidak boleh dilupakan di dalam sejarah bangsa Melayu.

Kita sebagai bangsa Melayu tidak harus mendengar mahupun mengambil peduli akan kenyataan beliau apabila beliau menghamparkan berapa banyak yang dimiliki oleh orang Melayu. Apa yang penting setiap bangsa Melayu sudah mulai sedar dan banyak juga yang telah disedarkan oleh PERKASA bagaimana peluang untuk meraih kekayaan ekonomi negara terhampar luas hanya dengan wujudnya “Hak Keistimewaan orang-orang Melayu”. Di atas kesedaran inilah maka kita tidak boleh nafikan bahawa sudah bangun bagai cendawan yang tubuh selepas hujan jutawan-jutawan Melayu di negara ini.

Jutawan-jutawan Melayu yang ramai bukanlah dari golongan ahli politik seperti Tan Sri Syed Mokhtar, Dato’Seri Rahman Maidin dan Tan Sri Naza (Allahyarham). Ini hanya sebilangan kecil yang kita ketahui, malahan lebih ramai lagi termasuk bumiputera-bumiputera yang terlibat dalam sektor penjualan langsung dan rangkaian juga telah ramai yang menjadi “a silence millionair” di kalangan bangsa Melayu. Apakah ini kurang memberi bukti bahwa dengan geran dan perlaksanaan hak Melayulah maka ramai di antara bangsa Melayu sudah berjaya di dalam bidang ekonomi.

Melayu sudah mulai sedar akan kepentingan hak mereka, maka mereka secara beransur-ansur mulai bangkit untuk meraih peluang dan ruang dibumi yang suatu ketika dahulu disebut Tanah Melayu, maka ianya harus diteruskan bukan sahaja sebagai faktor ekonomi tetapi sebagai sandaran bahawa bumi Malaysia ini masih bertuankan Melayu dari dulu, kini dan selamanya.

Saya menganggap kenyataan yang dikeluarkan oleh Wan Azizah adalah hanya sebagai tawaran yang tidak realistik kepada bangsa lain. Kalau beliau benar-benar jujur dalam apa yang telah dinyatakan maka “BUKTIKAN KEPADA RAKYAT SELURUH MALAYSIA AGAR PRESIDEN PARTI PKR DIBUKA DAN DIALU-ALUKAN KEPADA BANGSA BUKAN MELAYU”. Contoh melalui teladan……KAMI CABAR!!

DAP telah jelas membuktikan kepada seluruh rakyat Malaysia apabila menggabungkan semua bangsa sebagai ahli dan diterajui oleh bangsa Cina, namun apakah hasil perjuangan mereka di Pulau Pinang? Berapa ramai ahli jawatankuasa tertinggi bukan Melayu di dalam DAP? Di mana suara-suara ahli DAP Melayu untuk bangun dan menentang pentadbiran yang berat sebelah DAP membela bangsa Cina melebihi bangsa Melayu? Malahan baru-baru ini juga suatu yang memalukan telah berlaku apabila komponen parti mereka sendiri PAS terpaksa meletak kain rentang membantah keputusan mereka (DAP) atas pengeluaran lesen urut dan judi yang melampau di Pulau Pinang. Hak orang Islam lagi dilanggar bayangkan bangsa Melayu

Kami harap Wan Azizah jangan hanya melihat angka ekonomi semata dalam mempertikaikan hak Melayu, bacalah perlembagaan, tela’ah dan hafal supaya faham akan keutamaan mempertahankan Hak Melayu di Tanah Melayu bumi Malaysia.

No comments:

Post a Comment