ASSALAMUALAIKUM

Thursday, December 16, 2010

DI MANA NAM WEE ? VS DI MANA MELAYU ? VS DI MANA SOI LEK?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
Selawat Dan Salam Buat Baginda Rasulullah S.A.W


Bosan!! Itulah ayat yang sesuai apabila memperkatakan tentang Nam Wee. Setelah menghantar laporan ke atas beliau, nampaknya ujian dari saya tetap begitu sahaja….sunyi, senyap, tiada sahutan dari mana-mana pihak. Kemudian dapat pula panggilan-panggilan…”kenapa u tak follow up…bla…bla…bla…” Hari ini ingin saya memberikan penjelasan sepenuhnya kepada semua terutamanya orang Melayu.

Baru-baru ini ramai yang bertanya mengapa Nazri dan Nam Wee begitu dan begini dan sekali lagi bla…bla….bla….ayat yang sesuai untuk orang Melayu. Buat pengetahuan semua apa yang di buat oleh Dato Nazri harus di ambil sebagai “loceng amaran kepada semua orang Melayu” . Semua kita tahu bahawa kedudukan Dato Nazri adalah mewakili kerajaan , apa yang diungkap dan dilakukan oleh beliau semata-mata mewakili kerajaan dan kalau dia bercakap mengikut rasa sendiri pun tetap akan dianggap mewakili kerajaan. Apakah kita semua sudah buta dan tuli apabila melihat Dato Nazri berbuat sedemikian dengan Nam Wee?!!!! Inilah isyarat yang menunjukkan bahawasanya KERAJAAN YANG MEWAKILI BANGSA MELAYU SUDAH TIDAK MAMPU LAGI MENGHARAPKAN SOKONGAN ORANG-ORANG MELAYU.!!! Faham!!

Ini adalah pendapat peribadi saya, setelah lama berdiam diri dan mengkaji persoalan budak sekor ni. Kalau DAP atau Nam Wee nak mengheret saya ke mahkamah pun silakan. Saya tetap mengatakan bahawa Nam Wee adalah seekor budak ( bahasa yang sesuai untuk beliau) yang pasti ditaja untuk menimbulkan suasana perkauman di Negara ini. Kenapa? Semata-mata untuk menimbulkan satu kekacauan yang akan memaksa beberapa kerat Melayu yang emosi ini untuk memaksa kerajaan menghumbankan Nam Wee samada ke dalam penjara ataupun ke luar negara. Inilah motif sebenar Nam Wee. Sekiranya keadaan ini berlaku seperti Nam Wee memukul gendang dan Melayu yang paling suka berjoget ini mula menari maka sudah tentu akan memaksa kerajaan untuk mengambil tindakan ke atas beruk sekor ni. Apabila kerajaan mula mengambil tindakan maka inilah “point” yang diharap-harapkan oleh Nam Wee yang sudah tentu akan mengatakan bahawa Melayu “racist”. Ini sudah tentu akan membuat kaum Cina menarik undi keluar dalam menyokong BN. Ada nampak?? Anak Cina makan pengat sendiri mahu ingat.

Ketika itu saya masih tertunggu-tunggu di mana suara Presiden MCA, sepatutnya beliau yang mewakili kaum Cina yang harus mengambil tindakan ke atas Nam Wee. Namun dalam kes sedemikian tak ada seorang pun umat Melayu yang keluar untuk mengatakan bahawa MCA racist. Cuba kalau kes ini berlaku pada anak Melayu dan PERKASA membela anak Melayu tersebut rasanya-rasanya bangsa mana yang akan kutuk PERKASA???

Sudahlah Melayu yang cuba menuding jari menyalahkan sesama bangsa sendiri, lihat saja MCA berdiam diri, kaku dan terus membisu tak kala isu Nam Wee diperkatakan. Aleh-aleh Dato Nazri pula yang kena bantai…dengan bangsa sendiri pula tu. Malu sungguh memalukan. Seharusnya kita mengambil iktibar dan menyorok muka dalam seluar ketika Dato Nazri berbuat sedemikian pada Nam Wee kerana terang lagi bersuluh menunjukkan bahawa kerajaan yang mewakili Melayu sudah hilang kepercayaa ke atas undi bangsa mereka sendiri untuk menyokong mereka.

Di mana Melayu? Di mana lagi kalau tidak berpecah sesama sendiri atau mengutuk sesama sendiri. Di mana Nam Wee? Terus bahagia melihat perpecahan Melayu memberi ruang yang lebih hebat kepada beliau mengetuk gendang inang untuk Melayu.

Selama di PERKASA saya lihat pelbagai usaha yang telah dibuat oleh PERKASA untuk menegakkan keadilan untuk bangsa Melayu. Namun sehingga hari apa yang kami dapat hanya kutukan dari bangsa sendiri. Saya masih ternanti-nanti tak kala Ketua Wira membuat demonstrasi APA ADAKAH MANA-MANA GABUNGAN MELAYU YANG MAHU TURUT SERTA MEMPERJUANGKAN HAK ORANG MELAYU?? Jawapannya ada tapi dipentas yang berlainan.

Memang benar dan jelas menunjukkan darah Melayu darah pahlawan tetapi pahlawan yang hanya suka berlawan di kampung sendiri. SAYA CABAR SEMUA MELAYU UNTUK BERSATU DENGAN BERIKRAR MENGATAKAN BAHAWA KAMI AKAN BERSATU DAN TERUS BERSATU MENYATUKAN KAMPUNG DAN DAERAH BAGI MEMASTIKAN PRU13 TETAP BANGSA MELAYU MENERAJUI NEGARA INI. Ada berani??

Saya pasti dialog-dialog lapuk dari bangsa Melayu akan segera terkeluar… “lantak lah biarkan UMNO kecundang…mereka dah kenyang…perasuah dan bla…bla….bla…”. Kalau nak tahu inilah namanya DIALOG DENGKI DAN IRI. Kalau kita rasa semuanya pemimpin Melayu di dalam UMNO seperti di atas makanya di manakah Melayu yang hebat ini? Di mana kita? Yang hanya pandai melalak di belakang tabir maya. Macam orang perempuan zaman kuno bercakap di belakang tabir. Kalau bahasa sekarang sesuai dipanggil PONDAN!!

Keluarlah semua bangsa Melayuku dibelakang tabir selama ini masuklah ke dalam pentas juang PERKASA kalau berani lambungkan kami keluar kalau anda semua lebih hebat mempertahankan hak dan kedaulatan Melayu. Silakan!! Kalau rasa lebih “power’ maka masuklah UMNO dan lambunngkan keluar semua pemimpin UMNO yang anda rasa seperti yang telah dinyatakan tadi. Bawalah segerombolan Melayu yang mungkin seramai ayat yang anda ungkapkan di dalam FB untuk melanggar mana-mana pemimpin yang anda sukai. Jangan sekadar berjuang dengan satu jari menekan “keyboard” dan merasa diri lebih hebat dari mereka yang menapak kaki, mengeluarkan peluh, bergolok bergadai mempertahankan hak dan maruah Melayu. Cukuplah!!

Diamlah semua orang Melayu mulai hari ini perihal kes Nam Wee…kita gesa bapa segala bapa kaum Cina Soi Lek pula memberikan kenyataan beliau ke atas tindakan yang sesuai diambil sebagai rakyat yang mengaku satu Malaysia, mahu hak samarata dan sebagainya untuk membuktikan bahawa beliau Soi Lek juga turut merasa hina apabila bangsa beliau sendiri menghina negaranya. Kalau benar Soi Lek mengaku ini negara Mak Bapak dia yang punya maka inilah masanya beliau membela Negaranya dari dihina dan dikeji….Di mana Soi Lek????? Kenapa berdiam seribu bahasa??? Di mana Melayu???kenapa tak tanya soalan ini????.

Bukalah mata, lebarkan minda wahai bangsaku, jangan hanya melihat Melayu saja bersikap perkauman. Apakah belum cukup bukti di depan mata di mana orang Melayu di letakkan di Singapura, di mana Melayu di letakkan di Pulau Pinang…DAN DIMANA KENYATAAN MAHUPUN TINDAKAN MCA KEPADA NAM WEE???? KETIKA RAJA-RAJA MELAYU DI HINA DI MANA KENYATAAN MCA, DAN MIC??? Apa Raja-Raja Melayu di Malaysia ni Melayu punya saja kah? Bila cakap pasal harta negara semua nak kena samarata, bila mau ambil pingat semua hulur kepala tak kira apa bangsa tapi bila Raja Melayu kena kutuk….mana pigi ini semua worang dan olang???

Banyak sungguh tanda tanya dan soal dalam tulisan kali ni rasa-rasanya siapa nak jawab silakan. Jangan dok merepek, merapu lagi pasal bangsa sendiri jom kita Melayu pukul gendang Cina ngan India pulak tengok siapa pulak nak menari. Cukup-cukuplah bangsa lain dok main gendang kita.

Ingatlah kata-kata ini bagi mereka yang gila sangat untuk menonjolkan diri menjadi orang penting, mengutuk dan mengeji sesama sebangsa:

“ MEMANG BAIK MENJADI ORANG PENTING, NAMUN JAUH LEBIH BAIK MENJADI ORANG BAIK”

( Ir. Permadi Alibasyah)

Fikir-fikirkanlah semua persoalan di atas DI MANA KITA BANGSA MELAYU?? Kalau benar kita tidak ingin membela bangsa sendiri maka tinjau-tinjaulah perlakuan bangsa lain, supaya menjadi iktibar bagaimana bersatunya bangsa lain sesama kita. Jangan lagi mempersoalkan tentang membela Agama semata kerana Alif, Ba dan Ta berangkaian. Agama, Bangsa dan Negara.

Pesanan akhir untuk PAS, kalau benar ingin membela Agama semata, maka sudah tentu Rasulullah akan menjadi suri teladan utama. Maka persoalan saya di sini mohon diberikan rujukan mana-mana hadis Junjungan kita berperang bersama kaum kafir menentang musuh?? Mungkin saya bodoh dan jahil, setahu saya semua kafir di Islamkan terlebih dahulu sebelum dimasukkan sebagai panglima perang seperti..Khalid Al Walid, Hamzah dll. Rasanya-rasanya bila nak masukkan Guan Eng Islam, bagi melengkapkan jihad Islam sebelum berperang menegakkan negara Islam??

No comments:

Post a Comment